Fara indoiala, cea mai asteptata perioada a anului, atat pentru furnizori, cat si pentru cumparatori, este apropierea finalului de an, Black Friday si Sarbatorile de iarna (Sfantul Nicolae, Craciun, Revelion), atunci cand sunt lansate cele mai avantajoase promotii.

Black Friday 2016 va avea loc in Romania in data de 16 noiembrie 2016, insa evenimentul se va desfasura de-a lungul mai multor zile in jurul acestei date. Multi furnizori vor incepe campania de reduceri in intervalul 20-24 noiembrie sau vor da startul promotiilor chiar mai devreme cu o saptamana (13-19 noiembrie), asa cum s-a intamplat si in anii precedenti. Reducerile vor continua si dupa aceasta perioada, in week-end-ul ce urmeaza. La scurt timp intram in sezonul cadourilor, perioada sarbatorilor de iarna, Sfantul Nicolae (6 decembrie), Craciunul si Revelionul, perioada care aduce un nou val de reduceri si promotii.

Pregateste-ti afacerea pentru Black Friday si Sarbatorile de iarna!

Marketing-ul in ultimii ani s-a construit in jurul promotiilor. Furnizorii isi pregatesc din timp strategia de marketing pentru aceasta perioada, iar potentialii clienti isi strang bani si amana momentul cumpararii de produse sau servicii pentru sfarsitul de an, astfel incat sa beneficieze de preturi cat mai mici.

Statisticile de anul trecut arata ca 60% din vanzari au fost efectuate online in 2015, cumparatorii preferand achizitionarea de produse si servicii de pe telefon, tableta, laptop sau PC. In medie, un utilizator a cheltuit online 460 de lei. Pentru retailerii cu strategii de marketing bine gandite vanzarile au fost uriase.

„Vinerea Neagra” sau „vinerea reducerilor” din Romania a devenit cel mai profitabil moment al anului, in special pentru achizitiile online, pentru o paleta larga de produse. Practic poti vinde orice de Black Friday, daca ai o strategie eficienta de marketing si un site bine pus la punct, care sa faca fata cu succes unui trafic crescut. Magazinele care isi pregatesc eficient strategia pentru aceasta perioada a anului inregistreaza vanzari uriase. Internautii vaneaza cele mai bune oferte.  Din cauza numarului mare de promotii care inunda piata in perioada reducerilor, utilizatorii de internet au o misiune grea – aceea de a prinde cea mai buna si cea mai de incredere oferta existenta pe piata (best deal). Ei trebuie sa deosebeasca furnizorii de incredere de cei neseriosi.  Cum timpul este limitat si cele mai bune promotii sunt repede epuizate, potentialul cumparator are la dispozitie putin timp pentru a prinde cele mai bune oferte. Astfel, navigarea lui pe site-uri va fi una rapida, stabilita dupa niste criterii clare: oferta sa fie atragatoare, site-ul sa functioneze impecabil – sa fie usor de utilizat, timpul de raspuns sa fie mic, sa poata fi accesat de pe telefonul mobil (site-ul trebuie sa aiba design responsive), sa nu prezinte erori in timpul accesarii etc.

Ce iti trebuie pentru a avea succes de Black Friday?

Ai un site si vrei sa dai lovitura de Black Friday? Prezenta online nu e suficienta –  este indicat sa apelezi din timp la specialisti, inainte de a intra in perioada promotiilor, pentru a putea oferi utilizatorilor o experienta placuta in navigarea pe site-ul tau. Specialistii te vor ajuta sa iti pui site-ul la punct si sa iti stabilesti o strategie eficienta de marketing. Acestea sunt cele mai importante aspecte pe care trebuie sa le ai in vedere pentru a atrage vizitatori si pentru a-i converti in cumparatori:

  • continutul de calitate este obligatoriu – sa ai un site pe care sa prezinti promotii nu este suficient. Nu conteaza cat de aspectuos este site-ul sau cat de atragatoare sunt promotiile, daca nu ai continut bun si relevant pentru cautarile clientilor. Exprimarea corecta din punct de vedere gramatical devine in aceasta perioada un criteriu cheie pentru selectarea ofertelor serioase. Utilizatorii nu vor pierde timpul cu site-ul tau daca ai greseli gramaticale si/sau de exprimare. Vei fi catalogat imediat ca fiind neserios – criteriul incredere fiind unul eliminatoriu. Apeleaza din timp la specialisti in copywriting pentru creare de continut relevant si de calitate.
  • strategie de marketing eficienta – pare simplu sa faci niste reduceri, insa sunt multi factori de care trebuie sa tii cont atunci cand faci o strategie de marketing (specificul activitatii, analiza concurentei, strategia de pret, tipuri de promovare utilizate etc). O strategie de marketing realizata de profesionisti te va diferentia de concurenta si va face vizibila oferta ta printre numeroasele oferte existente in special in perioada de Black Friday si a sarbatorilor de iarna.
  • aspectul site-ului si functionalitatea – degeaba ai o oferta buna, daca site-ul tau nu poate fi accesat sau daca utilizatorul intampina dificultati in navigarea pe site-ul tau. Cum spuneam, timpul utilizatorului este limitat. Ofertele de Black Friday sunt multe si variate, iar el nu are timp sa le studieze pe toate. Din aceasta cauza, exigenta potentialului cumparator creste. El va taxa cele mai mici greseli de functionalitate, incercand sa foloseasca timpul cat mai eficient si sa faca o selectie cat mai corecta. Serviciul nostru de mentenanta si administrare site iti  va asigura o prezenta online actualizata, securizata, iar site-ul va fi usor de utilizat.
  • design responsive al site-ului – in ultimii ani, tot mai multi internauti isi fac cumparaturile de pe telefonul mobil – in anul 2015 vizitele de pe telefonul mobil au depasit vizitele efectuate de pe desktop (52% versus 48%) – de aceea este absolut necesar ca site-ul tau sa fie perfect functional de pe dispozitive mobile.
  • creare anunturi publicitare si promovare – te-ai gandit la promotiile/reducerile pe care vrei sa le implementezi, dar cum faci ca publicul tinta sa ajunga la tine? In primul rand ai nevoie de texte publicitare care sa atraga vizitatori. Cuvintele sunt cele care vand, care te diferentiaza de concurenta, iar promovarea este cea care iti face cunoscuta oferta. Poti sa ai cea mai buna promotie. Simpla publicare pe site a ofertei nu iti aduce vizitatori. Lasa in seama expertilor in campanii de promovare online sa iti faca cunoascuta oferta – pentru generarea de vanzari (concursuri, evenimente etc) si lead-uri.

Indiferent de etapa in care te afli cu afacerea ta, fie ca esti la inceput de drum, fie ca ai deja o prezenta puternica in online, perioada promotiilor de sfarsit de an iti poate creste profitul considerabil, daca ai o strategie eficienta. Echipa noastra te ajuta sa iti construiesti o strategie de marketing de succes. Oferim toate serviciile si modificarile necesare pentru campaniile de Black Friday si de Sarbatori.

SabIntermedia ofera servicii web design, creare continut, servicii optimizare SEO si promovare online pentru toti detinatotii de site-uri de tip magazin online, catalog, blog sau pagini de prezentare. Administram si facem menenanta pentru texte si imagini publicate pe site. Asiguram consultanta si training pentru campanii de publicitate online prin anunturi gratuite sau platite pe Google, Facebook, LinkedIn si alte retele de publicitate locala sau internationala.

Suntem pasionati de ceea ce facem. De aceea, fiecare proiect este special pentru noi si ne asiguram ca este finalizat la timp, iar obiectivele sunt in totalitate indeplinite. Contacteaza-ne si vom incepe chiar acum sa te pregatim pentru Black Friday si pentru perioada Sarbatorilor de iarna.